2010. augusztus 17., kedd

Live Chat Hugh Laurie-val – fordítás

Live Chat Hugh Laurie-val – fordítás

http://images2.fanpop.com/image/photos/10200000/HUGH-LAURIE-NATPE-coffee-January-26-2010-Las-Vegas-hugh-laurie-10221747-540-361.jpgMajdnem kerek egy óráig lehetett beszélgetni írásban Hugh Laurie-val a Los Angeles Times honlapján. A világ megannyi pontjáról érkeztek kérdések, és Hugh csak kapkodhatta a fejét, hogy most melyikre válaszoljon. Pedig nem is kapta meg az összes kérdést, amit az emberek elküldtek, hiszen a hozzászólások moderáció után jelentek csak meg. Az a tippem, hogy a moderátor sem olvasott el minden kérdést, hanem csak azt, amin épp megakadt a szeme. Ha megfelelőnek találta, megnyomta, hogy “Elfogad”, aztán ugrott a szeme a következő kérdésre. Szóval az, ha valaki nem került be, az szerintem nem amiatt volt, merthogy Magyarországról írt, csak simán elkerülte a moderátor figyelmét a kérdése.
Mindegy, elmúlt. A lényeg, hogy itt van az “interjú” (csak a megválaszolt kérdésekkel). Az esetleges 5. évados és főleg a 6. évados spoilereket feketével írom, azokat ki kell jelölni, ha el szeretnétek olvasni. De ezáltal viszont bárki tovább olvashat, aki a tv2-n követi a sorozatot, az is!
Hugh Laurie: Szolgálatra jelentkezem
Kérdés: Jól tud gépelni?
Hugh Laurie: Kábé 4 szpp-vel írok (szó per perc) – nézzék el nekem….
K: Nincs kiakadva az Emmy miatt? Arany Glóbuszt már kétszer nyert, de mind tudjuk, hogy az Emmy-nek fáziskésése van. Mary Tyler Moore-nak, Carol O’Connornak, Kiefer Sutherlandnek és sok másnak évekbe tellett, míg megnyerték.
Hugh Laurie: Egyáltalán nem vagyok kiakadva az Emmy miatt. Nagyszerű dolog, hogy egyáltalán jelölnek, satöbbi…
K: Szia Hugh, milyen érzés olyan sorozatban játszani, ami már ennyi éve megy?
Hugh Laurie: Szerencsés, nagyon szerencsésnek érzem magam. Emellett nagyon büszke vagyok pár dologra, amit csinálunk. Nem mindig, minden értelemben jó az, amit csinálunk, de arra elég, hogy megveregessem a vállamat, mikor épp senki sem néz.
K: Hugh, mondja, miért azt az epizódot választotta az Emmy-díjra (hogy az alapján bírálják el, hogy Hugh-e a legjobb férfiszínész)? Kíváncsiak vagyunk, vajon a jelöltek mit gondolnak, mikor ilyeneket kell kiválasztaniuk.
Hugh Laurie: Ami azt illeti az epizódválasztást másokra bíztam – nem vagyok jó abban, hogy magamat bámuljam, és abban mégrosszabb vagyok, hogy eldöntsem, hogy az embereknek mi tetszik vagy mi nyűgözi le őket. Szóval hagytam, hogy ők döntsenek, aztán lesz, ami lesz.
K: Mr. Laurie, szereti a Dr. Who (Ki vagy doki?) c. tévésorozatot? Én például IMÁDNÁM, ha láthatnám magát egy Dr. Who mozifilmben. Eljátszaná a főszerepet, ha felajánlanák önnek?
Hugh Laurie: Én is szeretem a Dr. Who-t. Azon nőttem fel. Bármit szívesen eljátszanék, amihez kevesebb mint öt órát kell ülni a sminkesnél.
K: Mi a kedvenc epizódja a “Doktor House”-ból?
Hugh Laurie: Nem igazán tudnám eldönteni. Nem láttam még mindet. De megvannak a kedvenc pillanataim.
K: A Zap2it.com olvasói megválasztották önt a Legjobb Orvosnak és a Legjobb Antihősnek. Ez elég nagy oxymoronnak tűnik (oxymoron=ellentét, de: moron=hülye). Mit gondol erről?
Hugh Laurie: Jó, de, hogy oxymoron? Nem. Inkább oxycool! (cool=kirrrály)
K: Szia, Hugh! Rágugliztál már valaha magadra?
Hugh Laurie: Rágugliztam, igen. Nem ajánlom senkinek. Mármint azt, hogy saját magadra ráguglizz, nem rám.
K: A Monsters vs. Aliens (Szörnyek az űrlények ellen) óta nem szeretne ismét szinkront csinálni (hangoskönyvek, hirdetések, stb.)?
Hugh Laurie: Imádok szinkronizálni. A saját ruháidban lehetsz (ha szeretnél), és olvashatod a szöveget (nem kell megjegyezned).
K: Még tartja a kapcsolatot Stephen Fry-jal? Maguk 2-en nagyon viccesek együtt
Hugh Laurie: Sokat látom Stephent – remélem nemsokára jön LA-be.
K: Szia Hugh, mikor jelenik meg második regényed a The Paper Soldier (A papírkatona)? IMÁDOM a színészi munkáidat is, ne érts félre!
Hugh Laurie: Köszönöm asszonyom, ön túl kedves – gyakorlok a tükör előtt, mikor senki sincs otthon.
K: Hugh, az Under My Skin (A bőröm alatt, 5×23) c. epizódot választottad Emmy-epizódnak. Mit gondol az abban nyújtott alakításáról?
Hugh Laurie: Hagyom, hogy mások válasszák ki – úgy mindenkinek jobb – nem tudok mit mondani az alakításomról – próbálok nem agyalni ilyeneken…
K: Honnan tudja megmondani, hogy “jó a kémiájuk” (=jól mutatnak/játszanak együtt) a képernyőn olyan kollégákkal mint RSL & LE? Ezt már első ránézésre meg lehet mondani?
Hugh Laurie: A kémiáról nem tudok nyilatkozni, egyszerűen csak imádom RSL-t és LE-t. És a többieket is.
K: Bármilyen infó jövendőbeli vendégszereplőkről? Kit szeretne, hogy vendégeskedjen a sorozatban?
Hugh Laurie: Megpróbálom beszervezni ET-t (Emma Thompson) Szörnyen elfoglalt…
K: Hogyan képzeli el a “HOUSE” végét? ÖN milyen végződést szeretne House-nak, Wilsonnak, Cuddynak és a többieknek? Sok szerencsét az Emmyhez!
Hugh Laurie: Köszönöm! Csak egy mindenkit kielégítő végződés kell. Ami igazságot tesz.
K: Ki inspirálta, hogy színész legyen?
Hugh Laurie: James Stewart, valószínűleg.
K: Imádom azokat a részeket, amiben a régi csapat van. Nem hiányzik a közös munka Jennifer Morrisonnal és Jesse Spencerrel?
Hugh Laurie: Jennre és Jessre csomó jó dolog vár a közeljövőben – sokat dolgoztunk együtt az utóbbi három-négy epizódban.
K: Fog rendezni House-epizódot?
K: Gondolt már arra, hogy rendezhetne egy House-epizódot?
Hugh Laurie: Szeretnék rendezni, ahogy szokták mondani oly sokan, de akkor elveszteném minden jogomat, hogy a kemény munka miatt panaszkodjak – és én imádok emiatt panaszkodni…
K: Milyen modern blues/jazz előadót szeret?What modern blues / jazz artists do you like?
Hugh Laurie: Dr John.
K: Tanult valamit abból, hogy House nagy utazását (életét) kell eljátszania?
Hugh Laurie: Nem is tudom. Inkább színészileg tanultam, mint magánéletileg. Maga az élmény nagyon különleges és nagyszerű.
K: Van kedvenc botja a sorozatból?
Hugh Laurie: Szerettem a lángos botot. Ez az én bolondságom.
K: Ki volt a kedvenc vendégszereplője?
Hugh Laurie: Mindegyik vendégszereplő csodálatos. Ez a hivatalos kormányzati álláspont.
K: Szeretnék gratulálni a nevezéséhez. Nem tudja, melyik jelenetet fogják bejátszani a sorozatból az Emmy-átadón? Tök jó, hogy beszélgethetünk magával. Maga miatt ültem le újra a zongora mellé játszani.
Hugh Laurie: Köszönöm!
K: Imádom, mikor trükközik a botjával! Vannak új mozdulatok a tarsolyban?
Hugh Laurie: Nincsenek, ki kell dolgoznom pár új trükköt. Ezek már kezdenek unalmassá válni.
K: Említette James Stewartot mint inspirációt. Spielberg most csinál egy remake-et a Harvey-ból. Érdekelné önt egy szerep? :)
Hugh Laurie: Harvey? Még jó hogy…
K: Mit gondol House főzési tudományáról? Meg fog tanulni főzni Wilsonnál?
Hugh Laurie: H megszállottja a főzésnek, csak úgy, mint bármi másnak.
K: Hogyan írta meg Cuddy Szerenádját? House máshogy zongorázik, mint ön?
Hugh Laurie: Hm nyilván H nem tud olyanokat eljátszani, amit én sem tudok, szóval ez adott. de egyszerűen csak arra gondoltam, vajon mi járhat akkor ott a fejében, mikor leül a zongorához
K: Lisa Edelstein is jól tud komédiázni. Nem röhögtetik halálra egymást a forgatáson?
Hugh Laurie: LE sokszor megnevettet – én akkor próbálom megnevettetni őt, mikor forog a kamera
K: hugh huddy-rajongó vagy mint oly sokan közülünk?
Hugh Laurie: Ha jól meg van írva, miért is ne?
K: Tudna mondani valamit (az ön következő regényéről) a “The Paper Soldier”-ről?
Hugh Laurie: A Paper Soldierrel el vagyok maradva. nagyon, Nagyon el vagyok maradva.
K: régen volt twittere, mi történt? megunta?
Hugh Laurie: a twitter-időszakom egy kísérlet volt. nem annyira jött be nekem
K: Köszönöm, hogy válaszolt a korábbi kérdésemre. Remélem, jól van. NAGYON kíváncsi vagyok erre: Melyik angol focicsapatnak szurkol? Tudom, hogy Stephen Norwich-rajongó. De valahogy sehol sem találtam meg, hogy ön kikért rajong. Kérem, mondja el!!!
Hugh Laurie: Beházasodtam egy Arsenal-családba.
K: Van kedvenc tévéműsora? (a sajátján kívül, persze)
Hugh Laurie: Daily show
K: Mi a helyzet a The Gun Seller (A balek) filmadaptációjával? Azzal is nagyon nagyon el van maradva?
Hugh Laurie: Az adaptációt nehezebb megcsinálni mint az eredetit – ne kérdezze miért
K: Ki a kedvenc színésze
Hugh Laurie: Judy Dench
K: house meg fogja változtatni az álláspontját az Isten/hit/lélek témával kapcsolatban vagy marad ateista?
Hugh Laurie: Szerintem H egyértelműen ateista – vagy vallásos, de akkor az ok-okozat az ő vallása
K: Tagja a TV Akadémiának? Szavaz az Emmy-díjnál (hogy ki kapja meg)?
Hugh Laurie: Azt hiszem tagja vagyok az akadémiának. Nem szavaztam
K: Mit vett Stephennek a szülinapjára? :D
Hugh Laurie: Ne mondják meg neki, de nem vettem még S-nek ajándékot. Szerintem zokni lesz.
K: Gondolt már arra, hogy írhatna egy epizódot a House-hoz?
Hugh Laurie: szeretnék epizódot írni, de ahhoz kevés vagyok. Azok az írók okosabbak még a macskáknál is.
[Egy hozzászóló: "'okosabbak még a macskáknál is,' hehe, mindig is tudtam, hogy imádom ezt az embert :) " ]
K: Olvasott már House-fanficet?
Hugh Laurie: Nem olvastam még egy housefic-et sem. Van valami jó?
[Erre ilyeneket írtak be: "Inkább ijesztőek xD" meg, hogy "némelyik kíváló, a legtöbb szar. Mint minden más dolog esetében." és "némelyek nagyon betegek => ne olvasson ilyeneket"]
K: Vannak hasonlóságok ön és House között? a nyilvánvaló hasonlóságok mellett! haha. Sok sikert az Emmy-hez!
Hugh Laurie: Én és H egy magasak vagyunk. És mindketten használunk fogselymet időnként.
K: Miért nem volt bakiparádé az utolsó két House-DVD-n?
Hugh Laurie: Nem tudom – szerintem lehet, hogy túl sokat bakiztunk és úgy tűnt, hogy másféle extrák kellenek helyettük?
[Egy hozzászóló: "De mi imádjuk a bakikat. Többet többet többet! (Ha esetleg van ebbe valami beleszólása.)"]
K: Milyen érzés sétálgatni LA utcáin és hatalmas plakátokat látni önmagáról, jó hosszú út vezetett idáig Londonból. :D
Hugh Laurie: Nagyon fura önmagadat látni egy plakáton. Nagyon fura. Nem, komolyan: Úgy értem NAGYON fura.
K: a snakes on a cane (kígyók a boton) dolog az ön ötlete volt? briliáns!!
Hugh Laurie: A logo az én ötletem volt – csináltattam pólót a stábnak – de a cím mástól származik – nem vagyok jó a szójátékok terén… vagy farán. (lefordíthatatlan szójáték, bocsi, én se vagyok jó)
K: melyik a kedvenc országa vagy városa? Tuti járt már csomó helyen
Hugh Laurie: Imádom Londont. Nagyon.
Hugh Laurie: Hiányzik az eső. Úgy értem, imádom a napsütést is, de van valami fura egy olyan helyben, ahol minden zöld és nem esik az eső. Nem olyan jó érzés.
K: Hugh… mondanál pár szót Lisa Edelsteinről, lécci?
Hugh Laurie: Lisa E csodálatos. Láttam egy egész falkányi nőt valami tévéműsorban: egy vicceset, egy szexit, egy szigorút stb – és arra gondoltam, hogy Lisa egymaga hozza az összes jellemet hétről-hétre a sorozatban
K: Mi az oka annak, hogy ilyen rövid lett a haja? Imádom, egyébként!!
Hugh Laurie: Rövid haj. Változásra vágytam. Emellett pedig ez olyan intézetis
K: Szia! Barátok lennétek Gregory House-szal?
Hugh Laurie: Szerintem kedvelném GH-t. De barátok nem biztos, hogy lennénk
K: Mit csinál hétfő esténként mikor a House megy a tévében? Nézi? Vagy valami mást csinál?
Hugh Laurie: Bárhol vagyok csak a TV előtt nem hétfő esténként. Hirtelen találok valami pakolnivalót a garázsban.
Hugh Laurie: Annyira sajnálom, hogy nem tudok mindenre válaszolni. Arra válaszolok, ami épp elém kerül…
K: Melyik filmet látta legutóbb a moziban?
Hugh Laurie: nem emlékszem a filmre, amit legutóbb láttam a moziban = nem mozdulok ki sokszor, attól félek
K: kérem, mondja meg az íróknak, hogy hiányoljuk a klinikai jeleneteket, szeretnénk többet látni belőlük!
Hugh Laurie: Megmondom nekik. Szerintem nekik is hiányoznak ezek, és küzdenek azért, hogy néha bekerüljön egy-egy jelenet.
K: Lesz esetleg House-mozifilm?
Hugh Laurie: Nem hiszem, hogy lesz House-mozifilm – mit tudnánk máshogy csinálni mint a sorozatban?
K: Ön szerint House talál a végén valakit maga mellé vagy egyedül marad?
Hugh Laurie: Szerintem talál valakit.
K: Nem szeretne American Idol (Megasztár) vendég-zsűritag lenni?
Hugh Laurie: Szeretnék AI-zsűritag lenni. De reménytelen lennék.
K: stephen fog vendégszerepelni, mielőtt vége a sorozatnak?
Hugh Laurie: Nagyon remélem, hogy SF fog szerepelni.
K: van ipodja? mi a kedvenc száma?
Hugh Laurie: Nem tudom, most éppen mi a kedvencem. Mindenféle van rajta
K: Játszana James Bond-filmben? Ha igen, milyen szerepben?
Hugh Laurie: JB-ellenfél – a legjobb beszólások
K: Hány órát forgat egy nap?
Hugh Laurie: Változó. próbáljuk 12-re maximalizálni, különben meghalnánk
K: Kérem, kérem, kérem, mondjon valami infót a Huddy-ról!
Hugh Laurie: Huddy-esküt fogadtam. Egy szó sem hagyhatja el ezeket az ujjbegyeket.
K: Szia, Hugh. Nem hiányoznak az olyan műsorok, mint az Egy kis Fry & Laurie?
Hugh Laurie: Tényleg hiányoznak a vicces jelenetek, mikor azt látom, hogy más csinálja. Nagyon hiányzik a S-nel való munka.
K: Szívesen venném meg a szóló lemezét! Van rá esély, hogy megjelenik?
Hugh Laurie: Szívesen csinálnék lemezt – bár a színészek lemezei nem szoktak túl jók lenni, nemde?
K: Egyszerűbb House-t játszani mint az elején?
Hugh Laurie: Soha nem egyszerű a színészkedés. Mindig ideges vagyok. Minden felvételnél.
K: Mielőtt elkezdődött ez a chat, tudta, hogy a sorozatot ennyien követik szerte a világon? Vagy az, hogy egy országos csatorna sorozatában játszik, burkot von maguk köré?
Hugh Laurie: Igen, minden bizonnyal burokban dolgozunk. Fura, mikor egyszer csak kinyílik…
K: Nehéz amerikai akcentussal beszélni?
Hugh Laurie: Jah. Vagy talán jaaah, vagy ja?
K: Sokszor találkozik rajongókkal? Nem ijesztőek?
Hugh Laurie: A rajongók majdnem mindig imádnivalók. A baj az, hogy az igazán őrültek nem hordanak kalapot, amire rá van írva, hogy “Igazán őrült”.
K: Látta már magát House-ként úgy, hogy más nyelvre volt szinkronizálva?
Hugh Laurie: Még nem láttam magamat szinkronizálva. Nagyon fura lehet
K: Melyik volt a legnehezebb jelenet, amit forgattak?
Hugh Laurie: Mikor Wilson bespeedezik.
K: Tudna mondani pár példát, ami improvizáció volt és nem előre megírt mondat vagy szituáció a sorozatban? (RSL egyszer mesélt a “Blue a takarító”-s viccről)
Hugh Laurie: Nem tudok egy példát sem mondani. annyira jók a forgatókönyvek.
K: találkozott valaha igazi House-szal egy kórházban?
Hugh Laurie: Igen találkoztam az igazi H-szal, mármint, ha arra gondol, hogy valaki olyan undok emberrel, mint ő. Azt nem tudom, hogy a gyógyítási képességei is ugyanolyanok voltak-e.
K: Gyakorolnia kell ahhoz, hogy Dr. Morcos bőrébe bújhasson vagy csak jön természetesen minden?
Hugh Laurie: Természetemnél fogva morcos vagyok. Így találtak rám a készítők.
K: Sérült már meg a House forgatása közben?
Hugh Laurie: Megütöm magam néha-néha, és sokszor direkt el kell esnem, ami kicsit fájdalmas a 9. csapó után
K: Mi a legnagyobb kihívás a House-ban?
Hugh Laurie: Pusztán az, hogy jól játsszam el. Annyira jól, amennyire a forgatókönyv megérdemli
K: Ki az a kollégája a sorozatban aki leginkább megnevetteti önt?
Hugh Laurie: Mindannyian meg tudnak nevettetni – nagyon vicces társaság de különösen R és L
K: Nem aggódik, hogy Gregory House beskatulyázza önt?
Hugh Laurie: Ha beskatulyáz, az se baj. Vannak ennél rosszabb eshetőségek is
K: Mikor lesz legközelebb Ellennél (Ellen De Generes Show)?
Hugh Laurie: Nem tudom.
K: Lesz 7. évad?
Hugh Laurie: Ki tudja? Attól függ
K: szeret vonulni a vörösszőnyegen meg szereti a többi ilyen díjátadós sallangot?
Hugh Laurie: A vörösszőnyeget az ellenségemnek se kívánnám.
K: Milyen könyvet olvas most éppen?
Hugh Laurie: Isaiah Berlin. hú, ez kicsit felvágós, nem? de igaz
K: Mit szeretne, hogy House (a karakter) milyen irányba fejlődjön?
Hugh Laurie: Nem érdekel az irány addig, amíg azt stílusosan teszi.
K: Milyen zenét hallgatott legutóbb?
Hugh Laurie: The coasters
K: Van valami kérdése a RAJONGÓKHOZ?
Hugh Laurie: Kérdés a rajongókhoz – hmmm – ki küldte nektek a legkedvesebb választ egy (rajongói) levélre?
[Erre csomóan beírták, hogy Hugh küldte, kaptak tőle aláírt fotókat, stb.]
K: Nincs elege a paparazzikból, akik egész nap követik önt, amint motorozik?
Hugh Laurie: a paparazzik kicsit idegesítőek de valamiből nekik is élniük kell
K: Elméletileg mire szeretne koncentrálni miután végetér a House?
Hugh Laurie: szeretnék az alvásra koncentrálni
Hugh Laurie: Remélem nem bánjátok, de egy perc múlva mennem kell. Mit szóltok ahhoz, ha még 5 kérdést feltennétek?
K: Tudna valamit mondani a nemsokára kijövő Doktor House-számítógépes játékról?
K: Részt fog venni a Doktor House-os játék készítésében?
Hugh Laurie: Nem tudok semmit erről a játékról (ez nem volt benne az 5-ben)
K: Fog szerepelni Craig Fergussonnál?
Hugh Laurie: Ha a nagy ember hív, felveszem a talk show-s nadrágomat és bepattanok a kocsiba.
K: Tanult franciául a suliban? Az egyik emmy-átadón beszélt franciául pár éve, és tök jó volt!!
Hugh Laurie: kötelező volt franciát tanulni az iskolában. az agincourt-i nevelés része.
K: hányadik részt forgatják jelenleg?
Hugh Laurie: Most forgatjuk az 5. epizódot, és mindjárt kezdjük a 6.-at
K: Nem lesz kissé hipochonder egy-egy House-forgatókönyv elolvasása után?
Hugh Laurie: Nem, soha nem voltam hipochonder – van sok egyéb idegbajom, de ez nincs köztük.
K: Melyik motorja a kedvence?
Hugh Laurie: Triumph Scrambler
K: Mi a legszexibb szó az angol nyelvben?
Hugh Laurie: A legszexibb szavak: Triumph Scrambler
K: Dr. Csótány ANNYIRA király volt. Hogyan találta ki A nevetést?
Hugh Laurie: Vincent Price.
Hugh Laurie: nagyszerű élmény volt – köszi mindenkinek, hogy itt volt és sajnálom, hogy nem tudtam minden kérdésre válaszolni
Hugh Laurie: Viszlát és köszi !!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése